دوره آموزشی راه اندازی کانال در یوتیوب، علاقه مندان به کسب درآمد اینترنتی را با کسب درآمد از طریق کانال های یوتیوبی آشنا می کند.

امروزه کسب درآمدهای اینترنتی به ویژه کسب درآمد از یوتیوب، بسیار مورد توجه واقع شده است. یکی از دلایل جذب افراد مختلف به سمت کسب درآمد از این وب سایت، درآمدهای دلاری حاصل از آن است.

اما یوتیوب چگونه وب سایتی است و کسب درآمد از آن به چه شکلی است؟ برای شروع این کار چه قدم هایی باید برداریم و چه آموزش هایی باید ببینیم؟

اگر مارا در دوره آموزشی راه اندازی کانال در یوتیوب دنبال کنید، پاسخ این سؤالات را خواهید گرفت. در این دوره به آموزش راه اندازی کانال یوتیوب که یکی از مهم ترین قدم ها برای شروع کسب درآمد از یوتیوب است، می پردازیم.

یوتیوب چگونه وب سایتی است؟

محتوا های ویدئویی یکی از تأثیرگذارترین محتواهایی هستند که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

یوتیوب، بستری است که افراد زیادی در زمینه های مختلفی در آنجا به اشتراک ویدئوهای خود می پردازند.  یوتیوب، پربازدیدترین وب سایت اینترنتی و دومین موتور جستجو در جهان است.

به طوریکه روزانه حدود 5 میلیارد ویدئو در این وب سایت بازدید میخورد.کاربران بسیاری وقت زیادی را صرف گشت و گذار در یوتیوب می کنند. به طور میانگین هر کاربر 40 دقیقه در یوتیوب حضور دارد.

یوتیوب بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات روی ویدئوها بدست می آورد. هرچه این تبلیغات بیشتر باشد درآمد حاصل نیز بیشتر خواهد بود. تبلیغات بیشتر هم در گرو محتوا ویدئویی بیشتر است، پس این وب سایت بخشی از سود و درآمد خود را به تولیدکنندگان محتوا می دهد.

با این وجود هرکسی با هر تخصصی حتی از خانه خود می تواند به درآمد دلاری از یوتیوب برسد. هر یک از کاربران یوتیوب می توانند ویدئوهای خود را در این وب سایت بارگذاری کنند و به ازای بازدید این ویدئوها از یوتیوب درآمد کسب کنند.

مطالب بیشتر : آموزش کسب درآمد از یوتیوب

برای شروع کسب درآمد از یوتیوب چه قدم هایی باید برداریم و چه آموزش هایی باید ببینیم؟

برای فعالیت در هر زمینه ای باید آموزش هایی دیده و با باید و نباید آن آشنا شویم، فعالیت در زمینه یوتیوب نیز از این امر مستثنی نیست. راه اندازی و تنظیم کانال  شخصی یکی از نخستین کارها برای شروع فعالیت کسب درآمد از یوتیوب است.

در این دوره آموزشی راه اندازی کانال در یوتیوب، چگونگی راه اندازی یک کانال یوتیوبی را توضیح می دهیم.

  • برای شروع شما باید یک جیمیل برای خود بسازید. اگر از قبل یک حساب جیمیل دارید می توانید به سراغ قدم بعد بروید.
  • سپس در وب سایت یوتیوب Sign in کنید. با داشتن یک جیمیل می توانید به سراغ یوتیوب بروید و در آن جا کانال یوتیوبی خود را ایجاد کنید. فقط در این مرحله باید تغییر آی پی را روشن کنید. چون یوتیوب در ایران دچار محدودیت شده است و ورود عادی به آن امکان پذیر نمی باشد. در این مرحله باید روی Sign in، کلیک کنید تا به صورت خودکار یوتیوب به جیمیل شما متصل شود.
  • حال با ورود به یوتیوب شما می توانید یک کانال یوتیوبی بسازید. برای این کار روی آواتار کلیک کنید تا منوی مربوطه برای شما باز شود. اولین گزینه در این منو Create a channel می باشد که برای ساخت کانال است. با کلیک کردن بر روی این گزینه تصویری پیش روی شما ظاهر می شود، که باید روی دکمه شروع یا همان GET STARTED کلیک کنید.
  • در قدم بعد شما باید نوع کانال یوتیوبی خود را انتخاب نمایید. شما می توانید بسته به هدف خود کانال شخصی یا کانالی برای برندسازی و انتشار محتوا برای کسب و کار خود ایجاد نمایید. شما می توانید کانال خود را با نام حساب جیمیل خود ثبت کنید و مشخصات کانال خود را وارد کنید.
  • مشخصات کانال یوتیوبی طی چند مرحله ثبت می شود. ابتدا باید یک تصویر مناسب برای پروفایل کانالتان انتخاب کنید.

سپس در بخش Tell veiwers about your channel پیرامون خودتان و فعالیتی که قرار است انجام دهید چند جمله بنویسید.

در آخرین بخش نیز لینک های مربوط به کانال را اضافه نمایید.

  • در نهایت با زدن دکمه SAVE AND CONTINUE ساخت کانال یوتیوبی با موفقیت انجام خواهد شد. حالا کانال شما برای انتشار محتوا آماده شده است و می توانید اولین ویدئو خود را در یوتیوب بارگذاری کنید.