ساخت کانال یوتیوب در ایران

درآمد دلاری یکی از دغدغه های امروز بیشتر کاربران اینترنت است و ساخت کانال یوتیوب در ایران یکی از بهترین بسترهای درآمدزایی به صورت دلاری است. یک دوربین عکاسی یا گوشی تلفن همراه با کیفیت دوربین خوب که بشود با آن فیلم گرفت، کمی ذوق و قریحه و یک ایده برای اشتراک گذاشتن با دیگران باعث می شود که علاقه مند به بلاگری، ساخت ویدئوهای آموزشی، یا روش های دیگر در یوتیوب باشند. برای این کار شاید مسیری طولانی در پیش نداشته باشیم و با گذشتن از چند مرحله ساده بتوانیم کانال یوتیوب خودمان را داشته باشیم.

ساخت کانال یوتیوب در ایران  – یکی از بهترین روش های داشتن درآمد آنلاین ، کسب درآمد از ساخت کانال یوتیوب است . امروزه در ذهن بسیاری از جوانان افکاری درباره چگونگی کسب درآمد از طریق یوتیوب با ساخت محتوای ویدئویی و منتشر کردن آن در یوتیوب وجود دارد . اما اولین مانعی که در ذهنشان به وجود می آید این است که با تحریم ها و فیلتر بودن یوتیوب و دیگر موانع چه کاری میتوانند انجام دهند . اما همیشه راهی وجود دارد . یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن از یوتیوب کسب درآمد کرد این است که شما می توانید به آشنایانی در در خارج از کشور دارید بخواهید اقدام به ساخت کانال یوتیوب برای شما کنند و پس از انجام این کار از طریق ایمیلتان شما را به عنوان یکی از مدیران کانال انتخاب کنند . اما همه این مراحل بهتر است که در خارج از ایران انجام شود . پس از انجام این مرحله شما باید برای کانال خود محتوا سازی کنید در واقع کار شما از آن به بعد شروع می شود .

و درآمد شما به شماره حساب آشنای شما در خارج از کشور واریز می شود و شما می توانید پس از آن با او تسویه حساب کنید. راه های دیگری مانند تهیه سرور مجازی وجود دارد که به دلیل تحریم پی پل و غیر قانونی بودن و توصیه نمی شود .

کانال شخصی یا برند

قبل از شروع کار باید انواع کانال در یوتیوب را بشناسیم. معمولاً خیلی از افراد در شروع و به خاطر ناآشنا بودن با مراحل ساخت کانال یوتیوب در ایران سراغ استفاده از کانال شخصی یا پرسونال چنل می کنند. گزینه بهتر برند  چنل است که امکانات خیلی بیشتری به کاربر می دهد. برند چنل این امکان را می دهد که چند نفر به طول همزمان به یک کانال برای پست گذاری و فعالیت دسترسی داشته باشند، اما کانال شخصی این امکان را نمی دهد.

ساخت کانال یوتیوب در ایران

چرا یوتیوب؟

محتوای ویدئویی به مرور جای خودش را بین کاربران باز کرده است. مطالعات در حوزه کاربران اینترنتی نشان می دهد که درصد بیشتری از کاربران ترجیح می دهند که از ویدئو کمک بگیرند تا متن بخوانند. یوتیوب هم تاثیرگذارترین رسانه ویدئویی در جهان است که به تولیدکنندگان ویدئوها هزینه هم پرداخت می کند. اگر محتوای جذاب و سرگرم کننده ای دارید و یوتیوب را انتخاب کرده اید، با انتخاب مسیر درست می توانید به درآمدزایی دلاری هم برسید.

یوتیوب بیشتر از 2.5 میلیارد کاربر فعال دارد که هر روز به آن اضافه می شود. کسب و کارهای زیادی تمرکزشان را روی تولید ویدئو برای یوتیوب و فعالیت در این شبکه اجتماعی پر مخاطب گذاشته اند.

مزیت های ساخت کانال یوتیوب در ایران و جهان

ساخت کانال یوتیوب در کنار معایب خود مزیت هایی نیز دارد که بر هیچکس پوشیده نیست . آمار تماشای ویدئو در یوتیوب در جهان ،روزانه به 5 میلیارد رسیده است . یکی از دلایلی که ساخت کانال یوتیوب به یکی از ابرقدرت ترین و برترین سایت های جهان تبدیل کرده است این است که کاربران این شبکه اجتماعی زمان بسیار زیادی را صرف تماشای ویدئو های آن می کنند . میانگین حضور کاربران در این شبکه به نسبت شبکه های اجتماعی دیگر بسیار بیشتر است و رکورد شکنی عجیبی در نظر گرفته می شود . طبق تحقیقات انجام شده میانگین حضور هر کاربر در یوتیوب به 40 دقیقه می رسد و در حال حاضر این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 50 درصدی داشته است . یوتیوب برای علاقه مندان به کسب در آمد یک آکادمی آنلاین راه اندازی کرده که تمرکز اصلی و جدی این آکادمی بر روی کسب درآمد آنلاین از طریق ویدئو ها و تبلیغات قرار دارد .

مراحل ساخت کانال یوتیوب

برای شروع فقط به یک اکانت جیمیل نیاز دارید. شرکت یوتیوب مجموعه ای مستقل بوده که گوگل آن را در سال 2006 با مبلغی نزدیک به 1.6 میلیارد دلار خریداری کرد. در حال حاضر زیرمجموعه کمپانی بزرگ گوگل است و برای استفاده از خدمات این سرویس، حتماً باید از سرویس جیمیل استفاده کنید.

مزیت های ساخت کانال یوتیوب در ایران و جهان

عضویت در سایت یوتیوب

از جیمیل خود برای ورود به سایت یوتیوب استفاده می کنید. برای ساخت کانال یوتیوب در ایران حتماً باید از ابزار تغییر IP استفاده کنید. برای کاربران ایرانی حتماً باید IP غیر ایرانی گذاشته شود. به محض ورود به سایت یوتیوب، جیمیل شما با آن هماهنگ می شود. مانند دیگر ابزارهای گوگل که این ویژگی را دارند.

به منوی سمت راست در یوتیوب بروید و گزینه ساخت کانال را انتخاب کنید. اگر می خواهید به اسم خودتان فعالیت کنید، گزینه استفاده از نام را بزنید و اگر برند دارید، با اسم مستعار یا برند خود وارد شوید.

تنظیمات کانال یوتیوب

بخش Layout اولین جایی است که باید به آن سر بزنید. ویدئوی معرفی، ظاهر و رنگ کانال در این بخش قرار می گیرند. در بخش برندینگ، عناصر هویت بصری را وارد می کنید. تصویر پروفایل و تصویر بنر کانال به همراه Watermark که روی ویدئوها قرار می گیرد.

سایز عکس پروفایل باید 98×98 پیکسل و حجم آن کمتر از چهار مگابایت باشد. سایز بنر تصویر در اندازه 1152×2048 طراحی می شود و حجم آن هم نباید بیشتر از 6 مگابایت بشود. تصویر واترمارک که در گوشه ویدئوها جا می گیرد، ابعادش 150×150 پیکسل است.

مشخصات کانال

این گزینه ها خیلی سخت نیستند. نام کانال، URL و عکس مرتبط با کانال خودتان را وارد می کنید. اگر شبکه های اجتماعی دیگری دارید مانند فیسبوک و توییتر و اینستاگرام، آنها را هم اضافه کنید. فقط کافی است که در مورد اینها از قبل فکر کرده باشید. مثلاً لوگوی مناسب و اسم و ویژگی های دیگر را به سرعت وارد کنید. اگرچه بعداً امکان تغییر تک تک آنها را دارید و نیازی نیست خیلی سخت بگیرید.

دسترسی ها در یوتیوب

دسترسی دادن به دیگر کاربران در یوتیوب ساده است. با ورود به منوی permissions و گزینه manage permissions می توانید به دیگر ادمین ها دسترسی بدهید. در این بخش می توانید دیگران را اضافه یا حتی کانال را کلمه قرمز رنگ Delete Account حذف کنید. برای این کار باید پسورد خودتان را داشته باشید. این گزینه برای کسانی است که می خواهند فعالیت‌های یوتیوب خودشان را از جیمیل دیگر دنبال کنند.

تعریف ساخت کانال یوتیوب

تعریف ساخت کانال یوتیوب

پس از عضویت در یوتیوب ، یوتیوب این امکان را برای شما قرار می دهد که برای کسب درآمد ، حساب کاربری خود را به کانال تبدیل کنید . شما در این کانال می توانید محتوای مخصوص به حرفه و علایق خود را آپلود کنید . در صورت ایجاد این کانال شما می توانید اطلاعاتی را که در آن منتشر میکنید به صورت خصوصی نگه دارید و یا در اختیار تمامی کاربران قرار دهید .

شما عزیزان می توانید برای آموزش نحوه فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب با ما همراه باشید .

آموزش ساخت کانال یوتیوب در ایران با کامپیوتر

آموزش ساخت کانال یوتیوب در ایران با کامپیوتر

برای ساخت کانال یوتیوب خود در ایران ابتدا باید فیلتر شکن خود را فعال نموده و  یک حساب جیمیل بسازید و پس از آن مرور گر مورد علاقه خود را باز کرده و “youtube” را سرچ کنید و پس از آن با حساب جیمیل خود وارد سیستم شوید ، آدرس و پسورد جیمیل خود را وارد کرده و پس از آن روی گزینه ” ایجاد حساب ” کلیک کنید و بعد از اینکه با حساب جیمیل مان وارد شوید روی گزینه ” my channel ” کلیک کنید و کانال خودتان را راه اندازی کنید . بعد از انجام این مراحل شما کانال خود را ایجاد کرده اید اما هنوز مراحل را به اتمام نرساندن ، حال باید کانال خود را با لوگو ، عکس و هرچیز دیگری که به شما نمایش داده می شود شخصی سازی کنید .

تنظیمات حریم خصوصی یوتیوب 

تنظیمات حریم خصوصی یوتیوب

همانطور که اطلاع دارید ساخت کانال یوتیوب توسط گوگل اداره می شود و مانند گوگل هم هرچیزی که در آن سرچ می کنید یعنی تاریخچه سرچ کانال شما را نگه می دارد و دلیل اصلی این ویژگی یوتیوب آن است که طبق نظر و سلیقه شما نتایج جستجوی بهتر و ویدئو های پیشنهادی بهتری را ارائه دهد . یعنی اگر شما حیوانات و یا شو های لباس را مورد بررسی قرار داده باشید ، یوتیوب متوجه این امر خواهد شد که شما به این ویدئو ها علاقه مند هستید اما حذف کردن این داده ها نیز آسان است و همچنین هر ویدئویی که شما به آن علاقه دارید و در لیست پخش خود قرار میدهید ، برای همه بعد از ساخت کانال یوتیوب قابل مشاهده خواهد بود . اگر علاقه ای به، به اشتراک گذاشتن علایق ویدئویی خود ندارید و میخواهید آن ها را خصوصی نگه دارید به تنظیمات “History and privacy”  بروید و کادرهای کناری را علامت زده و ” save ” را انتخاب کنید.

فعال سازی یوتیوب در موبایل

برای فعال سازی یوتیوب در موبایل هوشمند خود نصب کنید ابتدا باید اپلیکیشن ” youtube ” را نصب کنید که البته این اپلیکیشن در اکثر موبایل ها مانند بقیه ابزارهای گوگلی به صورت پیش فرض نصب شده است و پس از آن برای ورود باید از ابزارهای تغییر ” IP ” استفاده نمایید . پس از نصب و فعال سازی یوتیوب و ابزار تغییر آی پی باید یک جیمیل بسازید.

 

آموزش ساخت کانال در یوتیوب با موبایل

برای ساخت کانال ابتدا “vpn” را فعال کنید و پس از آن وارد یوتیوب شوید و روی گزینه “account” کلیک کنید پس از آن وارد صفحه “account” می شوید و بر روی علامت کنار نام حسابتان در بالای صفحه کلیک کنید و پس از آن روی علامت + سمت راست کلیک کنید و حساب جدید خود را وارد کنید و وارد قسمت فعال سازی یوتیوب شوید، در ادامه پس از وارد کردن پسورد و موافقت کردن با قوانین یوتیوب شما بخشی از موارد ایجاد کانال یوتیوب را انجام داده اید اما توجه کنید که هنوز کانال یوتیوبی برای شما ثبت نشده است در اصل با مواردی که گفته شد شما فقط تا مرحله ی وارد شدن به یوتیوب با ایمیل جدید و کاریتان پیش رفته اید.

پس از انجام این مراحل روی گزینه ی “view ” کلیک کنید و یکی از گزینه های ” پخش زنده ” و یا ” ضبط ” را انتخاب کنید . اگر شما یک ویدئوی آماده دارید باید از پایین صفحه آن را انتخاب کرده و سپس برای آن عنوانی مشخص کنید و پس از آن گزینه ” create channel  ” را انتخاب کنید تا کانالی برای شما ایجاد شود . بعد از انجام این مراحل صفحه ای برای وارد کردن جزئیات ویدئو برای شما نمایش داده می شود ، قبل از عمومی کردن ویدئو آن را روی حالت خصوصی بگذارید و در قسمت بالای صفحه علامت آبی رنگی وجود دارد که با کلیک کردن بر آن ویدئوی شما آپلود می شود و پس از اتمام آپلود شما می توانید ویدئوی خود را در کانالی که ایجاد کردید مشاهده کنید .

کانال یوتیوب چیست ؟

کانال یوتیوب چیست ؟

کاربر می تواند پس از ساخت حساب و فعال سازی یوتیوب خود برای درآمدزایی، حساب خود را به کانال تبدیل کند. زمانی که کاربر عضو یوتیوب می شود ، یک کانال شخصی به او تعلق می گیرد. کاربر در این کانال می تواند محتوای تخصصی که در زمینه فعالیت خودش است را به اشتراک بگذارد.

حذف کانال یوتیوب

حذف کانال یوتیوب

پس از ساخت و فعال سازی یوتیوب مورد نظر خود ، کاربر می تواند هر وقت که تمایل داشته باشد کانال خود را حذف کند . حذف کانال یوتیوب به آسانی انجام می پذیرد و فقط کافیست تا چند مرحله ساده را بگذرانید . قبل از حذف کردن کانال خود باید بدانید که تمامی محتوای کانال شما مانند ویدئوها ،کامنت ها و … در صورت حذف کردن از دست می رود و اطلاعات و محتوای شما غیر قابل بازگشت هستند . حذف کانال با موبایل شما امکان پذیر نیست و فقط با استفاده از کامپیوتر امکان پذیر است . همانطور که پیش از این اشاره شد حذف کردن کانال یوتیوب کار پیچیده ای نیست و کافیست پس از فعال سازی یوتیوب مراحل گفته شده را طی کنید که عبارتند از :

ابتدا وارد کانال خود شوید و سپس بر روی آیکون آبی رنگ در بالای صفحه کلیک کنید وپس از آن وارد بخش تنظیمات یوتیوب شوید و گزینه ” Advanced ” را انتخاب کنید و بعد از آن بر روی گزینه ” delete channel ” کلیک کنید . بعد از انجام این مراحل صفحه ای حاوی دو گزینه  ” I want to hide my content ” و ” I want to permanently delete my content  ”  برای شما باز می شود ، اگر گزینه اول را انتخاب کنید شما کانال خود و محتوای آن را مخفی می کنید و اگر گزینه دوم مورد نظر شما باشد ، کانال شما و محتوای آن حذف بدون بازگشتی خواهد داشت . پس از انجام این مراحل باید موافقت خود را با قوانین و شرایط یوتیوب اعلام کنید و گزینه ” delete my content ” را انتخاب کنید. پس از آن نام کانال مورد نظر خود را در محل مورد نظر وارد کرده و تکرار روی گزینه ” delete my content  ” کلیک کنید . پس از طی کردن مراحل بالا فعال سازی یوتیوب شما غیر فعال و حذف میشود.